20 Mayıs 2012 Pazar

Açlık sınırı 940 TLAralıkta 4 kişilik bir ailenin açlık sınırı 940 TL olurken yolsulluk sınırı 3.036 oldu.
Dört kişilik bir ailenin sağlıklı, dengeli ve yeterli beslenebilmesi için yapması gereken gıda harcaması tutarı (açlık sınırı) 940,39 lira, Gıda harcaması ile birlikte giyim, konut (kira, elektrik, su, yakıt), ulaşım, eğitim, sağlıkve benzeri ihtiyaçlar için yapılması zorunlu diğer harcamaların toplam tutarı (yoksulluk sınırı) ise 3.063,17 lira oldu.
Bir önceki ayda açlık sınırı 926,58 TL, yoksulluk sınırı 3.018,18 TL seviyesinde bulunuyordu. Önceki yılın aynı döneminde açlık sınırı 867,80 lira ve yoksulluk sınırı 2.826,70 lira olarak hesaplanmıştı.
Türk-İş’ten yapılan açıklamaya göre, Fiyat artışları nedeniyle son bir yılda sadece mutfağa gelen ek yük 73 lira olarak hesaplanırken, ailenin yaşama maliyeti bir önceki yıla göre 236 lira arttı.
Ankara’da yaşayan dört kişilik bir ailenin “gıda için” yapması gereken asgari harcama tutarı bir önceki aya göre yüzde 1,49 oranında arttı.
Bir önceki yılın Aralık ayına göre artış oranı yüzde 8,36 oldu.
Gıda enflasyonunda oniki ay itibariyle artış oranı yüzde 8,36 oranında gerçekleşti.
Yıllık ortalama artış oranı ise yüzde 6,22 olarak hesaplandı.

Hindistan'da Açlık?
        Sayın Poole Bize bu konuyla vermek duyunca düşünceler bir çok başımı geçti.
1. Açlık dünyada ölüm No.1 nedenidir.
2.Dünyada 820 milyon kronik aç insan var.
3.Dünyanın  ve 1/3rd, Hindistan'da yaşıyor.
4. 20'den fazla çekirdek Kızılderililerin açlıktan gece uyuyorum.
5.. 10 milyon insan kronik açlık ve açlığa bağlı hastalıklar nedeniyle her yıl ölmektedir.
6. 7000 boyunca Hintliler her ay açlıktan ölmektedir.
7. Herkes Haiti kötü olduğunu düşünüyor olsa da, Hindistan, 10x kötüsü vardır.
        Ben oldukça bugün sahip ve kendi şeylerin hepsini takdir başlattığınızda varbir Hindistan ticari, gördüğüm her zaman. Ben o zaman biz bağış ya da sadecegönüllü yardım kurdukları olsun yardımcı olmak için neler yapabileceğini biliyoruz.Gibi Bay Poole, "Biraz aksiyon, büyük bir fark yol açabilir" diyor. Herkes, yanisadece nezaket küçük bir hareket ile bir fark yaratabilir. Ayrıca çocuklar açlıktanolduğunda, gerçekten öğrenme odaklanmak değil. Yani, onlar açlıktan, onlar çok iyi bir eğitim alamadım. Ama açlıktan yoksa, onlar daha fazla odaklanmak ve iyi bir eğitim almak. Gıda = hiçbir açlık, hiçbir açlık = iyi bir eğitim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder